Vymenili ste hranolky a čokoládu za chladničku plnú zeleniny a topíte sa v litroch vody a stále nič? Nie ste v tom rozhodne sama, niekedy to jednoducho nejde tak rýchlo, ako si myslíme. Skúste prísť na to, kde sa stala chyba….

Spomalený metabolizmus

Adaptácia metabolizmu je vecou, s ktorou musíte vždy počítať. Váš metabolizmus nie je stroj, ale dokonalý nástroj adaptácie. Ak mu nebudete dávať dostatok energie, zníži svoju rýchlosť a vy nebudete toľko spaľovať. Ak teda už teraz máte zníženú rýchlosť metabolizmu, zapracujte najprv na jej pozvoľnom zvýšení a až potom sa snažte o zníženie percenta tukovej hmoty. Adaptácia metabolizmu je dôvodom, prečo niektorí jedinci s poruchou príjmu potravy dokážu prežiť na jednom jablku a jogurtu denne. Trénujte teda svoj metabolizmus.

Hýbete sa málo alebo zle

Redukčný jedálniček bez športu nemá zmysel. Je nutné naštartovať metabolizmus a podporiť spaľovanie tukov. Najväčším omylom je myslieť si, že musíte nutne do posilňovne, alebo športovať každý deň. Vhodnou podporou redukcie sú aj prechádzky vo svižnom tempe. Často sme unavení psychicky, nie fyzicky. Pohybom energiu získame. Pohyb dokáže podporiť psychickú odolnosť, a navyše sa pri ňom uvoľňujú hormóny šťastia - endorfíny.

Stravujete sa v príliš v malom množstve

Poznáme to všetky. Obmedzili ste porcie jedla, ako to len šlo, a to dokonca až tak, že vám škvŕka v žalúdku. Ale štíhlejšie zatiaľ nie ste. Niet divu. Pretože naše telo si totiž vie robiť zásoby, a ak cíti nedostatok, okamžite sa obalí tukom. Radšej si doprajte vyvážený jedálniček zložený zo zdravých potravín ako chudobnú stravu, po ktorej budete mať hlad. 

Vzorový jedálniček na chudnutie nájdete tu 

Dojedanie po deťoch

Predsa tú lyžičku kaše alebo poslednú piškótu nevyhodím. Spoznávate sa? Tak to si zakážte, pretože týmto dojedaním prijmete mnoho cukrov a tukov.

Chýbajú vám esenciálne mastné kyseliny

Väčšina ľudí si myslí, že čo sa týka chudnutia, tak tuk je ich najväčší nepriateľ. To je však veľký omyl. V skutočnosti sú tuky nevyhnutné na to, aby telo fungovalo správne. Ak sa príliš sústredíte na nízkotučnú stravu, môžete dosiahnuť pravý opak toho, po čom túžite, a nechtiac pribrať na váhe. Esenciálne mastné kyseliny sú prospešné tuky, ktoré náš organizmus čerpá zo stravy a ktoré by ste si mali pravidelne dopriať. Nájdete ich v rybách, mandliach, vlašských orechoch, listovej zelenine, celých zrnách či olivovom oleji.

Prijímate cukry v nápojoch

Zdroj: https://pixabay.com/sk/photos/ovocn%C3%BD-d%C5%BE%C3%BAs-n%C3%A1poje-2189463/

Veľa ľudí zabúda počítať kalórie, ktoré prijmú v rámci pitného režimu. Vyhnite sa preto pokiaľ je to možné sladeným nápojom ( džús, sladké vody) a pite radšej vodu alebo nesladený čaj a kávu. Pozor tiež na ovocné limonády - aj ovocie obsahuje cukor! Rovnako tak alkoholické nápoje (napríklad aj liehoviny a pivo) obsahujú veľké množstvo cukru.

Nezvyknete raňajkovať

Hovoríte si, že každá ušetrená kalória je dobrá? V prípade prvého denného jedla to rozhodne neplatí. Keď si ráno odopriete raňajky váš metabolizmus sa spomalí a telo bude oveľa ťažšie odbúravať tuky. Ak nie ste zvyknutá ráno jesť, dajte si aspoň niečo malé, napr. banán, polotučný biely jogurt alebo plátok ražného chleba s kúskom šunky či syra - "raňajkový návyk" sa dá vypestovať a pre vašu postavu to bude len prospešné.

Veľmi sa obmedzujete a stresujete

Všetko si strážite v kalorických tabuľkách, konzumujete len tie zdravé potraviny, nedoprajete si ani kúsok ničoho, čo máte radi, ale váha sa jednoducho nehne. Tak sa obmedzíte ešte viac a strážite každé sústo a dúfate, že to pomôže. Tak to ale fungovať nemôže, okrem jedla má na chudnutie vplyv aj psychika a nadmiera snahy v tomto prípade ničomu nepomôže. Telo je z vášho snaženia šokované, nevie, čo si má myslieť. Zrazu mu dávate úplne inú stravu, než bolo zvyknuté v úplne inom množstve. Jednoducho veľmi tlačíte na pílu. Zmenu urobte postupne, neodopierajte si nič, čo máte radi, len si to doprajte v zdravších variantách, neriešte jedlo na gramy, a uvidíte, že všetko pôjde, ako má

Krátky spánok

Predposledným bodom pri budovaní postavy a chudnutí je spánok. Aj keď splníte všetky predchádzajúce body, pravdepodobne budete mať stále problém dosiahnuť cieľ. V spánku sa totiž tvoria dôležité hormóny, ktoré podporujú chudnutie, rast svalovej hmoty a regeneráciu. Pri jeho nedostatku naopak vznikajú odlišné látky, ktoré podporujú priberanie na váhe. Spánok je neoddeliteľnou súčasťou postupov, vďaka ktorým možno formovať postavu.

7 typov ako dosiahnúť kvalitný spánokhttps://www.zdravotne-matrace.sk/blog/7-tipov-ako-dosiahnut-kvalitny-spanok/

Ste netrpezlivá

Je tomu už mesiac čo ste začali s chudnutím a zatiaľ ste zhodili len 2 kilá. Super, gratulujem! Alebo je to málo? Veľa ľudí taký váhový úbytok považuje za zlyhanie. Majú pocit že dávajú viac, než získavajú. Dajte tomu trochu času. Chudnutie nie je záležitosť na pár týždňov. Zbavte sa takýchto myšlienok. Radujte sa z toho, čo ste dosiahli. Je to pokrok. Držte sa ho a výsledky časom prídu samé.

Buďte trpezlivé...